Oszczędność paliwa
SCANIA FMS

Nasz system FMS oferuje Ci znacznie więcej informacji i wiedzy niż zwykłe raporty z monitoringu. Od podstawowych danych, takich jak pozycjonowanie w czasie rzeczywistym, poprzez osiągi pojazdu, raporty o emisji, planowanie obsługi serwisowej i zgłaszanie usterek, aż po ocenę kierowcy, która pomaga szybko zidentyfikować możliwości lepszego wykorzystania pojazdu za pomocą szkolenia kierowcy i coachingu.

FUNKCJE I KORZYŚCI

FMS Kontrola
zawiera FMS Monitoring
  • Narzędzie umożliwiające analizę danych pojazdu
  • Dedykowany portal Scania dla Klienta
  • Trend osiągów stylu jazdy kierowcy i pojazdu
  • Raport osiągów pojazdu
  • Określenie pozycji (lokalizacja pojazdu na mapie)
  • Alarm strefy Geofence (powiadomienie)
  • Śledzenie trasy w wybranym czasie
  • Narzędzie planowania przeglądów
  • Raport dotyczący ochrony środowiska – szczegóły emisji CO2
  • Odświeżanie danych co 10, 5 lub 1 minutę w zależności od wybranej opcji
  • Scania Fleet - Aplikacja mobilna.
FMS Dane
  • Połączenie do danych z możliwością pobierania do systemów Klienta (API)
  • Lokalizacja: zawiera Planowanie Serwisu oraz dane lokalizacyjne pojazdu
  • Osiągi: zawiera opcję "Lokalizacja" oraz dane dotyczące umiejętności kierowcy/osiągi pojazdu
  • Odświeżanie danych co 1 minutę.
FMS Zone
Pozwala na kontrolę zachowania pojazdu po przekroczeniu zdefiniowanej strefy.

Po utworzeniu strefy geo, istnieje możliwość wpływania na:
  • prędkość pojazdu (np. po wjechaniu do strefy centrum miasta, maksymalna prędkość zostaje ustalona na 30km/h)
  • dla pojazdów z silnikami elektrycznymi możliwość przełączenia na elektryczny po wjechaniu w ustaloną strefę
Skontaktuj się z nami

Scania Fleet - aplikacja mobilna

Android
Znajdź aplikację na Androida
w sklepie Google Play.
Pobierz aplikację
IOS
Znajdź aplikację na iOS
w sklepie App Store.
Pobierz aplikację

Jak portal Scania Fleet
Managment wpływa na
kontrolowanie pracy
kierowców i pojazdów?

Użytkowanie systemu FMS w pojazdach Grupa Agrocentrum, a w szczególności wykorzystywanie poszczególnych modułów funkcjonalnych systemu wpływa również w sposób szczególnie pozytywny na proces kontroli pracy kierowców i prawidłowej eksploatacji pojazdów. Podstawowym czynnikiem wiążącym prawidłową pracę kierowcy i prawidłowe eksploatowanie przez kierowcę pojazdu w odniesieniu do ekonomiczności przewozu jest odwiecznie spędzający sen z powiek właścicielom flot parametr średniego zużycia paliwa.

Funkcjonalność systemu FMS pozwala nie tylko w sposób szybki, a zarazem obrazowy, określić średnie zużycia paliwa przez pojazd ale, co ważniejsze, pozwala na wskazanie poszczególnych czynników wpływających na ten parametr. System wyodrębnia poszczególne składowe czynności i działania kierowcy wpływające na zużycie paliwa (użycie hamulca, gwałtowne przyspieszenia, pracę silnika pojazdu na biegu jałowym, itp.) a osobie nadzorującej prace kierowcy i pojazdu pozostaje wówczas tylko odpowiednia interpretacja wyników, podział składowych na składowe pożądane i niepożądane w profilu działalności floty i na tej podstawie na odpowiednią ocenę pracy kierowcy. Jednak i w tym czynniku pracy osoby nadzorującej z pomocą przychodzi system FMS.

W naszej firmie, poszliśmy jeszcze mały krok dalej w wykorzystywaniu możliwości jakie daje nam system FMS. Zauważyliśmy, iż wizualizacja oceniania stylu jazdy kierowcy w rozbiciu na poszczególne parametry jazdy a w szczególności wizualizacja oceny ogólnej oceny kierowcy spowodowała wystąpienie wśród kierowców tzw. zdrowej rywalizacji.

Zaobserwowaliśmy wśród grupy kierowców otrzymujących oceny bardzo dobre (oceny A i B) wzajemną rywalizację o utrzymanie tych ocen, a wśród kierowców otrzymujących oceny dobre (oceny C i D) wzajemną rywalizację nie tylko o utrzymanie ocen dobrych, ale także o awans do grupy kierowców z ocenami bardzo dobrymi. Z uwagi na specyfikę naszego transportu, tj. dystrybucję paszy w różnorodnym ciężkim terenie z użyciem specjalistycznych naczep o różnej budowie i konstrukcji, dokonaliśmy odpowiedniego podziału całej floty transportowej w taki sposób, aby ułatwić rywalizację oraz stworzyć kierowcom równe warunki w tych grupach. Wprowadziliśmy też wewnętrzny system dodatkowego premiowania kierowców za ich styl jazdy, co z kolei wpływa pozytywnie na ekonomiczność kosztów transportu firmy.

Efekty tego są widoczne w comiesięcznych rozrachunkach, z których zazwyczaj wynika, iż rosnące ciągle koszty transportu można w pewnym stopniu, a co najważniejsze w zadowalającym stopniu, rekompensować użytkując system FMS w pojazdach naszej floty.  

Sławomir Szymański
Dyrektor ds transportu
Grupa Agrocentrum

Usługi Telematyczne Oszczędność paliwa Oszczędność Czasu Optymalizacja kosztów Minimalizacja przestojów Monitorowanie pozycji FMS Dane