usługi
telematyczne

Połącz w sieć
swoją firmę!

Telematyka Scania połączyła działalność spedycyjną w sieć i wyniosła ją na nowy poziom. Triumfalny pochód małej, inteligentnej czarnej skrzynki rozpoczął się około dziesięciu lat temu, a od 2011 roku jednostka telematyczna jest standardowym wyposażeniem wszystkich pojazdów Scania. Ta genialna technologia zrewolucjonizowała ofertę dla klientów i połączyła w ramach sieci przesyłania informacji liczne usługi i serwisy firmy. Twoim zyskiem jest większa wydajność!

Usługi telematyczne Scania są dostosowane do potrzeb użytkowników, dzięki temu pozwalają firmom transportowym i spedytorom na bardziej efektywne wykorzystywanie pojazdów i zwiększenie rentowności floty.

Połączenie pojazdów w ramach sieci pozwala na mierzenie się z takimi wyzwaniami, jak: wzrost natężenia ruchu drogowego, optymalizacja floty biznesowej lub rosnące wymagania dotyczące efektywności energetycznej.

Scania jest jednym z liderów branży w tej dziedzinie: do marca 2021 roku na całym świecie porusza się blisko 560 tys. pojazdów połączonych w ramach sieci.

Skontaktuj się z nami
Cyfryzacja i usługi, które się na niej opierają dominują w branży logistycznej. Czy usługi związane z pojazdami staną się wkrótce ważniejsze niż sam pojazd?
Usługi usprawniające zarządzanie pojazdem i flotą to zdecydowanie ważne kryterium zakupu, które będzie zyskiwało na znaczeniu. Nasze usługi telematyczne przyczyniają się do jeszcze bardziej efektywnego i ekonomicznego wykorzystania pojazdów Scania. Zebrane dane zapewniają cenny wgląd w styl jazdy, jego efektywność i ekonomikę – stanowią więc ważną podstawę do optymalizacji. Pojazd, kierowca, usługi – to triada, która ma największe znaczenie. A my staramy się, aby dzięki naszej ofercie była ona jak najbardziej zrównoważona.

Jak klienci
oceniają usługi?

Coraz więcej klientów zdaje sobie sprawę z wartości dodanej, jaką generuje dla nich Scania. Nasze urządzenia telematyczne, Scania Communicator, są od 2011 roku standardowo montowane we wszystkich naszych pojazdach, a także dostępne jako rozwiązanie u wszystkich producentów. Naszym celem jest oferowanie najwyższej jakości, a tym samym wysokiego poziomu funkcjonalności i łatwości obsługi nie tylko w odniesieniu do pojazdów, ale również usług cyfrowych. O tym, że nam się to udaje, świadczą m.in. nagrody, takie jak Telematics Award w 2016 i 2018 roku.

O rentowności floty pojazdów decyduje w dużej mierze styl jazdy danego kierowcy.

A styl ten często można poprawić.
Jakie znaczenie ma tutaj połączenie w ramach sieci?

Bardzo duże, ponieważ im dokładniejsze są dostępne dane o pojazdach, tym lepiej można dopasować działania optymalizacyjne do konkretnych potrzeb. Oprócz pakietu monitorującego do regularnej analizy floty oraz pakietu dostępu do danych umożliwiającego integrację danych Scania z telematyką innych dostawców, usługi Scania Fleet Management obejmują również pakiet kontrolny.

Umożliwia on szczegółową analizę w celu zmniejszenia zużycia paliwa i emisji spalin, a także ocenę historii jazdy. Pakiet kontrolny jest elementem rozwiązania Ecolution by Scania, które przyczynia się do optymalizacji zużycia paliwa we flocie dzięki szkoleniom kierowców, coachingowi i dostępie do aplikacji Scania Fleet.

Czy oferta telematyczna Scania jest ograniczona tylko do pojazdów użytkowych?
Nie jest ograniczona, możemy zintegrować wszystkie pojazdy. Scania jest niezależnym dostawcą telematyki. Od kwietnia 2019 r. możliwe jest również wyposażenie naszych silników morskich, generatorów elektrycznych i silników przemysłowych w monitoring online, aby uniknąć np. długich i nieplanowanych przestojów. Praca silników może być również obserwowana w czasie rzeczywistym w celu analizy ważnych procedur i procesów. Jest to kolejna wartość dodana, która staje się coraz istotniejsza dla naszych klientów.
Skontaktuj się z nami

Jak portal Scania Fleet Managment
wpływa na codzienna pracę przy
zarządzaniu flotą i kosztami?

Grupa Agrocentrum Sp. z o.o. jako firma zajmująca się produkcją i transportem paszy zwierzęcej posiada w swojej flocie głównie pojazdy marki Scania.

Pojazdy objęte są systemem FMS od ponad 5-iu lat. Wprowadzenie systemu FMS w sposób znaczący ułatwiło i zmieniło proces zarządzania flotą oraz wpłynęło pozytywnie na obniżenie kosztów transportu.

Po pierwsze system FMS zmienił całkowicie pracę działu logistyki w naszej firmie.

Bieżący monitoring GPS pojazdów w zakresie ich aktualnego położenia oraz szybka możliwość podglądu wcześniejszego miejsca i czasu rozpoczęcia przewozu pozwala na uzyskanie bieżących informacji o statusie przewozu. Znacznie ułatwia to przekaz informacji w kontakcie z odbiorcą paszy. Dodatkowo na potrzeby Grupy Agrocentrum została stworzona możliwość podglądu czasu działania przystawki PTO, co w przypadku pneumatycznego rozładunku paszy pozwala na bardziej efektywne planowanie przewozu i kontroli rozładunku. Istniejąca w systemie możliwość wygenerowania własnych stref geograficznych w sposób automatyczny informuje użytkowników systemu o wjechaniu pojazdu w daną strefę (dozwoloną lub niedozwoloną), co na bieżąco pozwala na monitorowanie prawidłowości wykonywanego przez kierowcę przewozu.

System FMS ułatwia także proces zarządzania flotą w zakresie nadzoru nad elementami technicznymi i ekonomicznymi pojazdów.

Możliwość bieżącej kontroli przebiegu oraz informacje o zbliżającym się przeglądzie, czy informacje o podstawowych usterkach pozwalają na łatwiejsze planowanie miejsca i terminu wizyty pojazdu w serwisie.

Umożliwia to również szybsze zaplanowanie usunięcia usterki, a tym samym uniknięcia późniejszej nieoczekiwanej lub nieplanowanej większej naprawy pojazdu, co ostatecznie pozwala na ograniczenie kosztów eksploatacji.        

Sławomir Szymański
Dyrektor ds. transportu
Grupa Agrocentrum

Usługi Telematyczne Oszczędność paliwa Oszczędność Czasu Optymalizacja kosztów Minimalizacja przestojów Monitorowanie pozycji FMS Dane